Tipstipstisp.

Ikväll visas solen i ögonen på svt 1, kl 21.00. så har ni inte redan sett den ta då fanimig o se den.

Tidigare när jag bloggade så kände jag alltid att jag verkligen hade saker att säga världen(även om ingen läste), men nu på senare tid så känns det inte alls så längre, jag menar jag älskar verkligen att blogga.
Men tidigare så kändes verkligen som att jag kunde lägga något posetivt bakom varje stavelse, något drömmande, längtande, eller åtminstone ett budskap, men den senaste tiden har det verkligen dött bort. Eller det är ju liksom inte så som att det bara har försvunnit.
Jag är en produkt av min natur, så min natur har tagit bort det.
Men jag har bestämt mig för att så ska det fan i mig inte vara.
Nu ska jag börja kämpa mot domdära bakåtsträvande, nedtryckande demonerna, jag är ju trots allt jag "och som du kanske redan vet, jag är oslagbar".
Jag tänkte börja kämpa redan imorgon, men då kom jag på att varför inte gå ut 110% istället, och börja redan ikväll. Japp.
Stearinljus ska tändas på mitt skrivbord och mina blyertspennor ska vässas. Ikväll ska jag fanimig skapa musik, underbara oförståbara texter, med dubbelbottniga och poetiska budskap, japp. Ljuva toner? Naaah, det är överskattat. Fort ska det gå, djupt ska det vara. Det ska låta därefter också.
Dessutom så rockar jag somfan på min stålsträngade gitarr, sådeså.
Men musik är ju bara en litenlitenliten del av allt.
Japp, ingen ska få göra något sånt som förstör min dag längre. Det tänker jag inte tillåta. Bara för att samhället tillåter det.
Vad vet jag, kanske är jag överkänslig? Nej, folk får lov att anpassa sig för att jag ska må bra. Jag menar dom har ju ingen rätt att få mig att må dåligt.

Nu vet jag ändå inte riktigt vad jag menar, men jag vet att ingen ska få döda kreativitet hos människor. Oavsett hur oskyldigt det än sker.
Vi ses imorn.
Nu ska jag se Made in sweden och sedan ringa älskade Erika, och därefter nöta sönder min alldeles perfekta larswinnerbäckspellistamedbarapepplåtarmedansjagsjälvförsökerskrivaihopnågot.
Godnatt.

"Människor som tror har en chans"

Kommentarer
Postat av: linda

kamelbullar! :)

2009-01-14 @ 23:32:49
URL: http://lindaveronica.blogg.se/
Postat av: linda

och så himla bra ide emil! du är svinacool.



förresten, har din erika en blogg? i så fall kan du länka då? :D

2009-01-14 @ 23:34:26
URL: http://lindaveronica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0