Alkoholpolitik

Jag läste idag en artikel om att kommunen uppmanar föräldrar att inte låta dom föra med alkohol till balen när dom tar examen.
För att inte förstöra stämmningen för alla andra.

Det får mig att minnas när jag gick i 5 klass och en av mina lärare berättade lite om dethära med alkohol för hela klassen.
Hon berättade att när hon gick på högstadiet så hade dom 2 killar i klassen som i vanliga fall var väldigt tysta och blyga.
Men när dom hade ett skoldisko så hade dom tydligen druckit några öl innan, och blev genast mycket trevligare.
Vågade bjuda upp tjejer på dansgolvet och pratade på.
Sen avslutade hon med att alkohol var dåligt.
För en blyg 5 klassare som helst skulle vilja våga fråga chans på dendära tjejen som var så söt så var det kanske inte det bästa budskapet att förmedla.
Konstigt nog var jag ju klok nog att inte bry mig, jag var ändå emot alkohol.
Det var det jag ville säga gott folk.
Är trött och less just nu, vill att praktiken ska sluta. Så vi får höras.
Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0