Ge mig en vinterdrog

Har drömt samma dröm dom senaste två nätterna.
Har vaknat på samma ställe dom senaste två nätterna, vaknat från drömmen alltså.

Har kännt samma känsla dom senaste två nätterna.

Hade velat glida iväg i bilen och hitta på någonting nu, istället får man snällt sitta hemma.
Skönt om man hade haft ett eget hem, då hade jag kanske bott i anslutning till lokalbuss istället.
Eller det hade jag.
Då hade jag aldrig behövt vara hemma. Eller så hade jag alltid kunnat ha besök.
Vem vet.

Att drömma och vakna fick mig att tänka på Timglas av Lars. Fast jag är inte inne i någon Lars period måste jag erkänna.
Har helt lagt ner lyssnandet på honom för ett tag.
Kanske återtar det en dag.
Vi får väll se.

Vidgar mina vyer med annan musik.
Med andra perspektiv också.

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0