Gör min värld större

Har hittat ett flyt med att se nyheterna.
Nu känns det som att man snappar upp lite fakta om samhället och världen i större omfattning än tidigare.
Det är ju bra. Att man inte bara läser igenom morgontidningen på morgonen och har glömt det när man sitter på bussen påväg till skolan.

Klarade mig dessutom upp imorse. Första gången på ett tag nu.
En klar vinst från min sida.
Blev dock återigen ivägkörd från gymmet när jag och Passe skulle träna.
Levde återigen svart på vitt och gjorde istället en pizza till middag.
Blev dessutom ett riktigt bra kaffeintag idag.

Har inga direkta siffror, men i snitt 2 koppar per plats.
2 koppar på morgonen hemma.
2 i skolan.
2 till hemma igen.
2 på lövskatan hos passe.
Arvid Nordqvists kaffe i 6 av 8 fall. Underbart.

Lurade Paulina idag också. Satt i deras soffa och kollade på när hon gjorde körkortsteori på nätet.
Sen så kom det någon fråga om bromsträcka eller vad det nu var.
I alla fall så är det nog tur att jag slipper ta om mitt körkort.
Och tur att jag överlevde attacken det ledde till.

Var nästan värre än i lördags, då var det nästan som att det var någon som ville sätta dit mig.
Skulle gå på toa hos dom och hann bara stänga toadörren så ramlade Passes foundation rakt ner från en hylla och ner i toastolen. Dels så smälde det väldigt högt så att jag blev rädd. Sedan blev jag kittlad av Passe och nerstänkt med vatten eftersom att jag skrattade så mycket när hon var tvungen att plocka upp den ur toaletten.
Lite som att byta till musik som jag och Borg gillar när vi förfestar.
Ska nog ta upp den kampen även på fredag.

Ska ta upp alla utmaningar som innehåller spänning på fredag.
Nu ska jag ladda inför morgonkaffet.
Planerar stort med ägg, äpple och youghurt till kaffet.
Får se vart vi hamnar.

Kommentarer
Postat av: Moblie

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2011-01-25 @ 14:17:22
URL: http://moblie.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0