Här kommer solen

Gled iväg igår.
Eftersom att jag och Paulina blev utkastade från gymmet så bestämde vi oss för att bege oss till tandläkaren.
För att skaffa henne en akuttid.
På vägen dit så passerade en Haparandabuss som jag frågade om vi skulle ta.
Paulina sa att vi kunde ju ha tagit den om inte hon skulle till tandläkaren.
Men musiken vann. Och vi var lite spontana och hoppade på bussen till haparanda lite senare.
Möttes upp av Joe i fin atosen på haparanda stationen. Insåg att Alko denna dag hade stängt, eftersom finnarna firade sin internationella självständighetsdag.
Köpte mat och for till Johans elevhem för att laga mat. Insåg då att bussen hem skulle gå på 10 minuter.
Bra planerat.

Jag gillar att man kan sätta sig på en buss och åka iväg ett antal mil utan att bry sig.
Jag gillar att Paulina är en sådan som kan gå med på kanske hälften av allt jag föreslår.
Det slutade i alla fall med att vi sov hos hennes Mormor och Morfar i Sangis.
Kände mig lite smått rastlös på kvällen. Att en promenad hade suttit fint.
Innan jag hade hunnit föreslå någon så frågade Passe om vi skulle ta en.
Ganske coolt ändå.

Fick uppleva Sangis på kvällen. Med lite snö som föll ner.

Var supereffektiv idag i alla fall.
Lite trött.
Självklart pigg nu när jag borde sova.

På bra humör såklart.
Blev dock inget rep idag.
Och inget 3 timmars bad med Passe heller.
Men jag fick hänga med Borg och ha en onico under läppen. Inte helt fel det heller.
Fick dessutom massor utav hembakt fika hos farmor och farfar efter skolan.

Längtar redan efter morgonkaffet.

Onsdagen bjuder på en stor utmaning. Ska lyckas ta mig upp i tid till 8.15 tiden.

Fredagen kommer att bjuda på en del spännande grejer den med.
Förhoppningsvis den spänningen vi både två hoppas på.
Kanske är det värt ångesten.
Ska överväga det hela när jag är skyddad av Borg.
Och blir det inte fredag så blir det lördag.
Och förhoppningsvis så blir det en förvandling båda dagarna.
Fast jag kan i och för sig tänka mig att sitta och dricka kaffe på lövskatan hela lördagsförmiddagen.
Sen kan vi ju säkert ha ganska kul med andra äventyr också.
Kolla hur långt det är till kvantum till exempel.

Funderar på att komma ikapp världen.
Kolla nyheterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0