I go for the broken one's!

Dirty Days.
En av världens bästa låtar i nuläget.

Gillar hur dom bara står och slår på gitarrerna i versen.
Hur en gitarrist lägger ut ackordet med lite dist och den andra gitarren liksom bara misshandlar in det andra ackordet.
Sen smälter allt ihop till en brygga och en briljant refräng. Som är så jävla sann.

"and i fall for the songs
yeah I fall for the friends happiness"

"so I stay here tonight
this is where all my dreams never ache and
that is all right
so fall for the songs
yeah I fall for the fast happiness
and that is all right"


Vill också göra sådan musik, fronta ett band som Martin.
Spela gitarr som Adam.
Banka sönder trummorna som trummisen, heter han Jonas?
Han verkar spela väldigt hårt på alla live spelningar jag kollat på youtube med dom i alla fall.
Basisten verkar bara vara totalt obrydd. Får lite U2 vibbar.
Sen den andra gitarristen kör ju lite synth och sådant också.
Funkar bra.

Martin var dryg fick jag höra igår på förfesten.
En lirare hade tydligen träffat honom.
"Full och dryg" var beskrivningen. Men Martin är nog ändå lite småskön. Vem fan är inte dryg när man är full liksom?
Borg och jag var nog ganska dryga igår.
Eller som Soffan sa: Ni driver.
Spelade fan ingen roll vad jag sa, hon trodde bara att jag drev.
Det enda hon faktiskt trodde på var att jag hade fått skivkontrakt och höll på att spela in en skiva.
Lite lustigt.
Det är inte helt sant.

Hoppas på att vara frisk imorgon. Ska fan strida på Cross trainern isådana fall.
Sedan ska jag förhoppningsvis spela in med Joe.
Kanske Borg kommer förbi på en kopp svart också.
Kan bli en skön dag.
3 mellandagar att fördriva innan vi kör på den snabba lyckan på fredagen.
Förfest hos Tast och sedan The Corner verkar vara en skön plan.
Får vi höra Dirty Days en gång på förfesten och en gång på Corner är jag nöjd.
Får jag festa med mina vänner är jag också nöjd.

Livet är rätt skönt ändå.
Trots kylan.

Godkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0