Ingen signal

Tänkte om man skulle ta och leva på vatten och kyla ett tag.
Skulle nog bli tomt utan kaffe. Men fränt skulle det vara sisådära en halv dag.
Kommer inte ihåg hur det känns att vara hungrig. Ska nog testa på den känslan någon dag på lovet.
Ligga i sängen och höra musik och vägra gå upp.

Vilka planer man har ändå.

Spela lite gitarr kan man också göra.
Det är egentligen inte speciellt skönt att spela gitarr i sängen. Men jag brukar göra det ibland.
Utan tröja till och med.
Kanske låter bättre än vad det är.
Kanske är bättre än hur det låter. Det tror jag.

Kommer ihåg att jag och Borg hade en Lassedag för några år sedan. På jullovet.
Borde kanske blåsa liv i den traditionen. Fast det behöver inte nödvändigtvis vara Lars musik som spelas konstant i 24 timmar. Det kan ju vara någon spännande ny förmåga. Eller nyupptäckt.
Får väll se vad man hittar för inspiration senare.

Nu börjar ju dagarna dra ihop sig mot julafton och jag kan inte blunda för det längre.
Dags att stryka finkläderna och dra på sig en öppen attityd. Bryta mot vad man står för och bara slå sig ner bland släktingar och berätta och höra på historier.
Skönt att min kusin kommer hem efter sin första termin i england. Kommer rikta uppmärksamheten mot henne.
Vill bara se Kalle anka, äta mig mätt och sjunka tillbaka i väntan på julklapparna.
Sedan vill jag sova som i en dvala och vakna som en ny man dagen därpå.
Ser ändå framemot julafton.
Får ju se sista delen av julkalendern. Den håller riktigt bra klass i år måste jag säga.
Sjukt hur tiden har flygit iväg. Jullov. Sista jullovet från gymnasiet.
Nu väntar bara en del avslutande moment i kurser under sista halvåret och så sen kan man dricka sig fri några dagar varje vecka på slutet för att sedan avsluta med att förvandlas totalt.
Från Student med drömmar till en drömmare med drömmar.
Sjunka ner några trappsteg i samhällets blickar.
Inget fel med det visserligen. Kaffet smakar lika bra från mitt håll.

Borg konstaterade idag att Marie alltid har jobbat varje gång vi fyllekäkat på max den här hösten och vintern.
Och det är faktiskt sant tror jag.
Känns som att man bara har gjort underbara saker det här halvåret.
Käkat på max, promenerat med Borg och druckit alkohol.
Har ju blivit några koppar kaffe och några fyllor med Paulina också.
Har skrivit lite musik också.
Sen vettefan om man har gjort så mycket mer. Bakat en del kladdiga saker och käkat en hel del hamburgare.

Men liksom så har jag också insett att man behöver inte göra så mycket mer än så för att må bra. Vara lycklig.
Ser nästan framemot nästa höst.
Hösten har alltid varit så jävla deppig tidigare år.
Skönt att man vaknat upp ur dvalan och insett att allting är vad man gör det till.
Ska göra våren till världens bästa.
Förhoppningsvis blir det vår tid.
Ska försöka fånga din hand då. Och så får du fortsätta dra iväg mig när vi är skyddade av alkoholen.
Hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0