Känns som att vi är yngre nu än vi var 2007

Blev somsagt en liten inspelning idag.
Min elgitarr gick sönder.

Jag tappade konceptet och blev oseriös. Spelade in låten på en tagning i mitt rum med Joes utrustning.
Allting linades in. Basen som en gitarr.
Jag stämde i alla fall instrumenten innnan jag började spela.
Sången vet jag inte vad jag tänkte.
Kanske borde tagit om den.

Men förhoppningsvis blir det någon mer inspelning under lovet.
Då ska jag ge gärnet.

Imorgon ska jag koka kaffe och käka frukost i solljus och sedan ska vi se film runt ett tiden på dagen.
Vänder lite på konceptet.

Har just kommit in efter att ha suttit och frusit i Dannes ford. En skön bil såklart. Bara det att fläkten på passagerarsidan inte vill blåsa så varm luft.
Men stolsvärmen funkar på den platsen. Så det är värt det hela.
Är alltid värt allting när man är i vänners sällskap.

Känner en längtan till morgon kaffet.
Läste att Borg skippade det idag.
Vet inte riktigt hur jag ska relatera till denna fakta.
Minns själv inte när jag inte började dagen med kaffe.

Ska ge er låttexten och en länk där ni kan höra låten vi spelade in idag.
Njut gott folk!

Du lyssnade på mig
och sa att det jag gör är bra
Inte för att jag har tänkt ge upp,
men ibland så mår jag bra av att bara ligga still, ner, kvar

det är svårt att vänta på att något ska hända
Varför skulle det inte finnas tid att vänta?
tänk om vi ändå hade bestämt oss för att mötas i en annan tid

Har du hört på vad han har att säga nu för tiden
Är det bättre än vad jag sa, eller säger
Kanske verkar jag mer intressant från en distans
Bakom fyllorna och skratten, så rör det sig ändå bara om trams

Varför skulle det inte finnas tid att vänta?
Jag förstår om du har mycket att se, känna, le
Det känns som att vi är yngre nu än vi var 2007

och jag väntar ännu
på att något ska hända
när ska allting bli som allting borde vara?

Jag har inget att gå på längre
Jag har inget att stå på längre
Du får förstöra mig igen!
Du får förstöra mig igen!
Du får förstöra mig igen!

http://www.myspace.com/mremilnilsson

Svart på vitt heter låten, fast den heter egentligen inte det. Det är en täckmantel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0