Norrsken

Har just kommit in efter en och en halv timme lång promenad. Min lugg frös till is.
Smart att ha svarta jeans med hål i också.
Kompenserade genom att i alla fall ha tjocksockar.
Samma som jag hade för en vecka sedan ungefär, när jag och Paulina promenerade i Sangis hos hennes Mormor och Morfar.
Då trodde vi att vi såg norrsken. Idag vet jag att jag gjorde det. Det syntes riktigt tydligt på himlen.
Allting kändes tydligt. Promenader kan ha svaren. Fast man kan nog också fasta i det hela, promenera för mycket själv är inte bra. Men med andra är det underbart.

Började fundera om det inte var Markus Krunegård som sjöng med Annika på det "kommer bara leda till något ont". Kollade upp det hela och det visade sig att så var det.
Under promenaden så lyssnade jag på några låtar av Markus. Började fundera på om Magnus lyssnat mycket på honom innan han skrev vissa av sina låtar.
Vill inte göra några uttalanden. Men han har en del fraser som man nog kan finna i Markus låtar.
Kan ju helt klart vara en slump också. Annars är det ju bra om en musiker inspirerat en annan. Det är ju så det ska vara.

Skulle vilja ringa och berätta om norrskenet. Eller åka dit så att vi kunde gå runt och kolla på det tillsammans.
Sedan återvända in i värmen och tina upp varandra.

Nej ska fokusera på morgondagens kaffe. Och maxmat med Borg.
Kanske vi kan gissa på en sex, sju koppar imorgon. Sex koppar. Jatack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0