Vals för satan

Lider av samma brist som igår.

Vill bara lägga mig ner bredvid dig och ligga kvar.
Vad fan skulle allting annat spela för roll?
Försumma en vecka av vintern på att bara ligga bredvid varandra och lyssna på hur hjärtat slår.
Tänkte sjunga något för dig, något som gör livet helt igen.
För mig.

Blir ju dock kul att spendera tid med kompisarna, kanske blir mer nu när man får lov.
Har ju dock hängt med dig varje dag sedan typ tre veckor tillbaka, och nästan varje dag innan det.
Blir som att stänga av sig att sluta med det.
Gillar liksom att man bara kan komma dit och koka en kopp kaffe och slå sig ner bredvid dig i soffan.
Ta en liten promenad, prata om allt och ingenting och välja och vraka bland svt plays utbud.
Och att man ser att du uppskattar besöket.
Eller bara sitta på ett fik och dömma ut folk som vi ser passera.
Och samla kraft och byta musik som jag försöker få dig att gilla.
Kul att du gillade Säkert. Tråkigt att vi inte kan lyssna på det tillsammans.
Dock är det ju bra att du hade någon att lyssna med.
Hade väll gärna sett att det var jag.

Nej men det är inte riktigt samma känsla med mina  andra vänner.
Eller alla vänner är ju olika varandra.
Men jag gillar den avslappnade känslan att man bara kan komma dit när man vill. Och bara vara där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0