Cancerkropp

Pappaledighet.

Visst är det ju säkert fint och smidigt att man får vara pappaledig och spendera tid med sina barn ja.
Visst tänker man säkert annorlunda i en situation där man är pappa också.
Men det känns som att man i nuläget gärna skulle ha den där 10 månader långa pappaledigheten innan man blev pappa.
Typ medans man är ung odödlig.
Då man har drömmar att uppfylla.
Känns som att det skulle gå lättare om man hade 10 månaders betald semester.

Sen när man då har lyckats med sina drömmar kan man ju då slå sig ner och skaffa barn.
Jag tror att jag inte hade bangat 10 månaders obetald semester heller.
Det vill säga arbetslöshet, om jag hade fått hålla på med musik, och med tjejen jag går runt och drömmer om.
Haha.

Tänk 10 månader i en studio.
Jag tror att jag ska spara ihop pengar och sedan flytta till göteborg.
Eller där det finns en vettig studio, med tekniker.
Jag ser den här tiden som en inspirations tid då.
Mycket alkohol. Olycklig kärlek och kaffe.

Hade dock gärna sett det som början på något nytt.
Fast jag trodde ju att jag gjorde det för några korta ögonblick under helgen.
Det är alltid hårt att vakna upp.

Fast jag trodde inte att det skulle vara såhära hårt.

Vart var jag i övrigt.
Jag borde försöka börja leva efter mottot att jag inte förväntar mig någonting.
Problemet är väll att jag snarare är ganska bra på att förvänta mig absolut allting.
Bygger upp saker.

Drömde någonting inatt. Men jag kan inte relatera riktigt. Jag minns inte vad det var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0