Jag vaknar känner mig trött och till och med lite full

Jobbigt att vara förkyld samma dag som snön bestämde sig för att explodera ner över Luleå.
Fast jag kan se det posetiva.
Vi har ordnat biljetter till Harry Potter premiären.
Svenskan är färdigskriven nu och jag har en hel del halstabletter och onico att kurera mig med.
Vill så gärna vakna frisk imorgon så att man kan träna och drömma vidare.
Känns som att man blir lite stängd i sinnet när man är sjuk. Kanske är det bara jag. Sen när man blir frisk så kommer allt tillbaka och man blir så himla glad.
Kan inte ens spela den nyskrivna låten eftersom att halsen knappast skulle njuta.

Blir alltid lika förvånad när jag upptäcker att folk inte är likadana nyktra som när dom är fulla.
Man börjar liksom undra vilket som är äkta.
Eller jag tror ju att dom är samma person men inte vågar vara den lika fullt ut när dom är nyktra. Tråkigt att se, det är inte av den anledningen jag dricker. Jag dricker för att jag hatar smaken. Men gillar tanken. Förvandlingen.
Jag är nog förvandlad. Då kanske jag dömmer ut mig själv lite också.
Jag är ju inte heller exakt samma.

Var inte sugen på någonting när jag vaknade imorse. Sedan käkade jag lite kladdkaka och tänkte att fan halsen behöver nog lite kaffe endå och hips vips så blev det juice och mackor och jag kokade ägg till och med.
Fast halsen fick lida lite.
Hoppas att jag kan göra samma seger imorgon. Blir så ledsen om jag inte får min frukost.

Amuse You är förövrigt en helt briljant låt av Bad Cash.
Jag önskar verkligen att jag hade ett band, alltså hela kittet med gitarr trummor och bas och så att bestämma över.
Skulle lätt trivas som den som bestämde allt.
Gjorde låtarna. Och ja, kommer inte på så mycket mer att bestämma.
Men i alla fall. Det skulle vara trevligt att bara vara med i ett band också.
Jättetrevligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0