När jag drömmer

Varför är ken ring en relaterad artist till Daniel Adams Ray?
Spotify drar förbannat skumma relateringar.

Hatar att gå omkring hemma på dagarna. Speciellt en lördag.
Ska ta och göra mig av med rastlösheten på Crosstrainern på ett tag.
Målet är 50 minuter.
Då hinner man höra hela 2 steg från paradise medans.

Hatar situationen som finns. Att man inte kan flytta hemifrån när man är 19 år.
Hela sin uppväxt har man ju hört om alla skyddsnät som finns. Hur man kan leva på bidrag och liknande.
Det går att få bidrag om jag skulle flytta till en annan ort.
Men hemkommunen tycker gott att jag kan bo hemma om jag ska bo här. Varför skulle jag vilja flytta hemifrån när jag bara är 19 år?
Det känns som en väldigt seg situation. Man går gymnasium och kan därför inte jobba. Sedan ska man plugga vidare men då måste man låna pengar för att ha möjlighet att flytta.
Om nu alla gnäller på alla pengar som går på arbetslösa och folk som sitter i fängelse varför kan dom då inte få gnälla på att pengarna går till bortskämda 19 åringar som vill flytta hemifrån?
Kanske en lite rolig syn som jag inte kan relatera till andra dagar då jag inte är lika less på hemmiljön.
Men idag så är det en sanning.
Jävligt deprimerande sanning.
Punkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0