Nights are mine.

Underbara dag. Som har varit hur kall som helst.
Har kännt mig på bra humör idag.
Går runt och drömmer samma drömmar om igen. Ser ljuset och tror på detaljer.
Små saker. Som säger saker. Hopp.

Haha, nej jag vet inte.
Blev bjuden på burgare hos micke idag. Eller jag stod för kockandet. Blev bra trots att dom bara hade fettfri majonäs. Även om det kanske dödar vitsen med majonäs. Är det inte fett på burk liksom?
Sen hade jag turen att bli bjuden på middag av Paulina. Hon trollade fram Spenatsoppa utan dess like.
Och jag fick även en lyxig kopp kaffe och pepparkaksglass.
Eftersom jag inte ens fick diska så fick kompensationen bestå av att vi delade en lyxshake på max sen.

Lurade ju iväg henne på akustisk spelning på kulturens hus också. Tur att i alla fall 1 av 2 band levererade.
För mig och Borg var nog båda banden bra. Lite oseriöst på slutet sådära bara.
Och jag känner mig så laddad inför att se håkan live.
Speciellt i östersjund!
Kommer bli en riktig dröm!
Även att ta bilen och åka iväg.

Väntar på Passes körkort bara. Eller nej, jag kör gärna.
Skulle varit kul med lite äventyr nästkommande helg. Så jag hoppas att det styrs upp.
Alkohol är mitt försvar, mot allt som är och borde va! Som hästpojken så fint beskriver det.
Tragiskt.
Ska köra på samma trick imorgon och dricka oerhört mycket kaffe.
Det gör mig till en bra människa.

Kom också till insikt idag när vi satt och åt middag.
Jag stannade upp och sa till Paulina: "inser du att jag sitter och lyssnar på hiphop" då hon spelade några låtar med zacke.
Man kan nog bli döv när man kollar på någon ibland.
Fast jag vaknade upp och sedan så fick håkan stå för ljudet. Konsten. Musiken.

Ikväll är bad cash quartet helt briljanta.
Såg förresten deras skiva igår på kulturens hus. Outcast. Den som inte finns på spotify.
Fast vi var egentligen på jakt efter en kentskiva och jag vet Passes skepsis mot martins sköna stämma. Så den lämnades kvar alldeles ensammen. Jag hade inget bibliotekskort.

Men jag vill flytta hemifrån.
NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0