Har du fått andra himlar i ögonen

Torsdagkväll helst plötsligt.
Vart tog tiden vägen.

Hade tappat hoppet om ett jobb idag när jag och Borg käkade lunch, men sedan återvände det när jag kom hem och kollade min mail.
Det var förresten ren tur att jag klarade mig hem. Bakdäcket på cykeln höll på att lossna. När det var åtgärdat så kunde jag dock cykla som aldrig förr.

Sedan har jag spelat basket med Danne och sett film.
Ganska vanliga aktiviteter numera och två år tillbaka ungefär.
Det är nog helgens aktiviteter som kan skilja sig en del från vardagen. Nämligen partybristen som kommer uppstå.
Tur att jag har upptäckt Jakob Hellman och har musikskatter att lyssna på.
Lyssnade dock på Magnus i bilen på vägen hem nyss, och där har vi en riktig skatt.
Under tiden som jag väntar måste helt enkelt vara hans bästa låt.

Jag var och gymmade idag också. Kastade i mig whey 80 innan och efter passet.
Kändes fint.

Imorgon står det ett benpass på schemat, och så ska jag besöka arbetsförmedlingen igen.
Jobbcoach. Funderar på att ta erbjudandet ändå, bara för att se vart det leder. Förhoppningarna angående jobbcoachen ligger på noll, så det kan egentligen bara bli bättre.

Under bilturen hem så drömde jag om ett band.
Funderade på om man skulle sätta upp lappar på gymnasiebyn om att man söker jobb. Eller va Jobb?
Band menar jag såklart.
Alla dessa jobbansökningar som jag har kastat iväg i veckan har satt sig i huvudet på mig.
I alla fall så insåg jag att jag nog inte skulle vilja vandra in på lärkan och sätta upp lappar, just för risken att någon skulle se mig och hånskratta mig i ansiktet och säga att jag minsan aldrig kommer ha något band.
Ibland är man mottaglig för sådant. Ibland är man odödlig och kan skratta tillbaka.
Jag vet inte riktigt vart jag står idag och ska nog inte ta risken.

Frågan är om man skulle be någon av mina två gymnasievänner sätta upp lappar åt mig.
Micke skulle nog dock inte kunna ta uppgiften på allvar medans Sebbe skulle göra ett hedvärt jobb.

Frågan är vem som skulle svara på en sådan lapp.
Och vad man skulle skriva.

Hej jag är en 20 årig man som söker trummis basist och eventuellt en gitarrist att dela svettiga kvällar i replokalen med, för att sedan efter några strävsamma månader dra tre snabba och kasta oss upp på någon lokal scen och skapa sig ett namn.

Kan gå. Vi får se vart vägarna bär dom närmaste dagarna.
Nu ska jag sänka glass med chokladsås och hard topping.
Godkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0