Storsjöyran del 2

Jag nämnde aldrig att vi såg text och musik i en källarlokal i östersund under fredagskvällen.
Raketen, Mattias Alkberg, Ulf och Pascal var banden som fick bidra till tinnutus tjut.
Jag och Borg tog och placerade våra stolar vid scenkanten och trängdes med allt stående folk.

Kanske var det våran besvikelse över att ha missat Magnus som ledde till detta eller så hade juicen runnit ner i benen.

Lördagen så kastade vi oss ner till vårt älskade Netto Livs och käkade frukost. 
Sedan styrdes stegen återigen mot stan och Östersunds mittpunkt: Systembolaget.
Resten kan ni kanske gissa.
Vi satte oss vid vattnet och drack rom o cola, gick till lägenheten och smakade lite absolut. 
Sedan prutade vi på Netto Livs, spelade gitarr och sjöng i Berrytältet och var och köpte middag.
Efter middagen fanns det inte längre någon återvändo. Håkan hellström skulle spela 21.45.
Vi såg några låtar med Säkert! och vandrade vidare.

Håkan drog igång och vi njöt. Sedan sprang vi längs gatan mot lägenheten i full fart. Livet lekte. 
Vi landade på trappan utanför lägenheten, drack mer än vi hade tänkt och Borg drog en mini.
Sedan stod vi och såg när Henrik Bergren spelade. Efter spelningen stod vi kvar. Tomma.
Jag visste inte riktigt vad man skulle känna. Mäktigt.

Folk badade i en fontän fylld med skum. Vi gick till max.
En sluten cirkel.

Idag har jag varit förkyld. Det var som att jag pausade sjukdomen under helgen för att låta den återvända idag.
Är helt slut efter en hel dag på jobbet.
Käkade massor utav godis och chips till middag och nu är jag jobbigt mätt.
Lite lustigt att man aldrig lär sig det där.

Mat och Alkohol är nog lite lika på det sättet.
Kärlek också.
Musik det är en klass för sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0