The more I see the less I know. The more I like to let it go... hey oh

Upplevde en svårighet att somna igår och låg och försökte i flera timmar igår.
Klockan tre tror jag att huvudet gav upp och lät kroppen somna in.
Har nästan läst klart The Dirt nu.
Jag är lite kluven efter att ha läst den. Känner dock att jag vill tugga mig igenom ännu fler biografier.
Bland annat Slash och Keith Richards.
Men på något sätt så blir bandbiografier nästan lite mer spännande.

Fast nu när jag tänker efter så var Scar Tissue briljant.
Nikki Sixx's dagbok också.

Jag får oftast två tankar när jag läser biografier.
För det första så skulle jag vilja vara dom.
För det andra så är jag i många lägen väldigt glad att jag inte är som dom.

Imorgon väntar en arbetsinterjvu och jag hoppas på att det leder till ett jobb. 
Som leder till en lägenhet och en bil. 
Tänk att man har sådana små mål nu för tiden.
För inte så länge sen så var det enda som räknades om jag blev Rockstjärna eller inte.

Nu vill jag bara jobba, träna och fånga helgerna med vänner och fest.

Jag tror att det är dags att börja dricka kaffe igen. Spela gitarr hela dagarna och skriva ner alla känslor jag känner.
Till exempel från i helgen.
Det hade kunnat vara en låt. Det är en låt. Det fanns musik i några ögonblick där.
Visserligen har jag väl blivit sämre på att fånga dom där ögonblicken och bättre på att bara glida med och gilla läget.
Dags att börja tycka och tänka. Sätta sig emot och ifrågasätta.
Godkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0