What have i done

Anna Ternheim.
Kanske kan hennes låtar påminna mig lite om en situation våren 2009. Kanske inte.
Kanske gör dom det ändå. Lätt att tänka tillbaka när man borde tänka framåt.
Kanske har jag fortfarande kvar något sms. Kanske inte.

Igår fick jag ett ganska oväntat medelande i alla fall.
Tråkigt besked, men jag hoppas att vinden vänder för alla. Alla är ju trots allt värda det bästa.
Jag kanske inte var perfekt, men jag gjorde mitt bästa ville jag svara.
Istället svarade jag med en fråga. Jag har aldrig gillat sådana svar.
Ett slag i ansiktet är bättre. Så slipper man grubbla.

Idag blev det en dag på stan som man säger här i byn.
Kastade mig igenom ett gympass och kastade i mig Whey 80.
Farmor och farfar fick ett besök också.
Alla dessa jobb som man ska söka.

Man får ta och uppskatta folk som ler tillbaka på stan.
Gitarren som känns bra i handen.
Musiken har flytit runt i systemet länge nog. Idag var det dags att skriva en ny låt, sagt och gjort. Nu vill jag spela in.

Vi gick till storheden idag och innan vi kom fram till max så sa jag till Borg att jag köper en lyxshake om det inte är en vikarie som jobbar, för jag brukar alltid få dåliga lyxshakes av orutinerade vikarier.
När vi kom fram till kassan så jublade jag inombords, det var ett välkänt ansikte som tog emot min beställning.
En brunett som jag dock inte vet namnet på. Inte Jenny G i varje fall.
Sedan hånlog ödet mot mig när jag ser en grabb med en "Ny på jobbet" bricka fastnålad på bröstet.
Han styr bestämt stegen mot kassan och tar över min beställning innan jag hunnit betala.
Faaaaaaaaaaan tänkte jag inombords.
Så var lyxdagen förstörd och jag åkte hem och la mig i fosterställning fram tills nu.
Nej, men han började göra lyxen och sen så glömde han sätta i båda sorternas choklad. Jag underättade honom om felet och det styrdes upp, dock så snålade han med chokladen.
Lyxen gick ner trots allt och vi kunde styra stegen tillbaka mot staden.

Vi glömde dock bort att göra våran D topp 10.
Men var sak har sin tid.
Just nu tror jag att tiden har kommit för hösten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0