23 december sådär

Vill du ge dom rätt?
Idag har jag varit sjuk i två tre dagar. Svårt att hålla en exakt räkning.
Jag vet att igår så kom Sara till mig med frukost och krya på mig choklad.
Det var trevligt och jag funderade över hur hon kan få mig att må så bra. Även när jag är sjuk och inte mår så bra egentligen.

Sedan sov jag hela dagen och natten till klockan sex på morgonen idag. 
Sen såg jag julkalendern, åt en triple cheese och creole fries från max och la mig i sängen för att läsa lite.
Hips vips så hade jag sovit från klockan ett på dan tills klockan slagit sex.

Idag fick jag lön. 20 k direkt in på kontot.
Idag har jag betalat räkningar. 8 k direkt ut från kontot.
Men det är något som man måste göra. Ta tag i. Se i vitögat.
Imorgon är det julafton och jag hoppas verkligen att jag slipper spendera den i sängen.
Har förresten haft lite konstiga feberdrömmar. Drömde bland annat att jag skulle få ett elakt telefonsamtal och var tvungen att stänga av mobilen för att inte få det, så när jag vaknade så plockade jag ut batteriet ut telefonen.
Sedan vaknade jag upp ur dvalan och funderade över vad jag gjorde. Jag kom inte fram till så mycket utan satte bara i batteriet och i mobilen och sov vidare.
Den 25 vill jag vara superfrisk. För då ska jag jobba och sedan gå på juldagsfest.
Då är jag hellre sängliggandes den 24 lustigt nog.

Nu ska jag ge mig på att spela lite gitarr. Se hur länge feberkroppen orkar jobba.
Sen ska jag nog skjuta i mig lite mer alvedon och göra mig redo för en uppesittarkväll med familjen.
Underbara jul.

Godkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0