Åt samma håll

Ofta när jag jobbat natt så brukar jag se ganska suddigt på mornarna.
Nu när jag vaknat så har synen återställt sig.
Igår när jag hade parkerat bilen så var klockan 14 minuter över sju. Det vill säga 1 minut till julkalendern skulle börja.
Så jag sprang, och skrattade, hela vägen upp till lägenheten. Hälsade på alla jag mötte och hann precis i tid till när den skulle börja. Sedan låg jag flåsande i soffan med arbetskläderna på.
Sedan borstade jag tänderna och gick och la mig.

Nu har jag lagat prinskorv och druckit kaffe. Dags att bege sig in till gymmet.
I tisdags så lagade jag och Sara blomkålssoppa och det hade jag med mig som matback under senaste natten.
Alla skrattade rått åt mig när dom käkade sina makaroner och med korv eller friscomål från max.

Jag kan inte hjälpa att jag är så nyttig, det var rätt gott också.
Då vet ni sanningen.
Godkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0