Ärligheten

Det är ju viktigt att vara ärlig mot sig själv.
Jag vill bara göra musik. Kanske köpa en påse godis och sitta i studion med en kaffekopp.
Promenera runt en stund.
Skriva lite, spela lite. Spela in en del.
Baka någoting gott.

Längtar efter sommarkvällarna också. När solen aldrig riktigt går ner och man har badat.
Dom där varma sköna kvällarna.

Det känns som att det finns en del låtar att hitta där ibland.
Fast ärligt talat så finns det musik att hitta i allting. Även nu, på vintern, solen, vintersolen.
Andedräkten som blir ett moln runt omkring en.

Kaffet som värmer kroppen.
Kan sakna julafton som dag lite grand. Just den där känslan som barn när man vaknar upp tidigt och går ner och öppnar sitt morgonpaket, och spänningen dagen innan, eller dagarna innan. Ett ändlöst tittande i kataloger och inringanden av olika Lego och Spider Man saker man vill ha.
Dom drömmarna har man tappat lite grand.
Kanske kommer dom tillbaka, det spelar ingen större roll, aladinasken och det där är ju också goda inslag.
Kalle Anka och Julbord och hela paketet.

Men det är sällan man hittar en låt i allt det där.
Inte jag i alla fall.
Det är samma med en nyårsafton eller ett födelsedagskalas eller någonting liknande.

Låtarna finns mer i vardagen. I kaffekoppen, i vintervädret.
Kände mig uppmuntrad idag när jag gick med limmade kängor till bussen.
Solen kämpade sig upp, och man börjar undra varför man ska åka iväg till skolan.

Svaret är svårt att finna ibland.

Just nu längtar jag en hel del efter morgonkaffet.
Kan inte bli annat än bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0