Dragningskrafter

Godkväll.
Djupa tankar idag.
Försov mig imorse, och efter middagen så somnade jag återigen och sov bort några viktiga pluggtimmar till samhällsen. Nu efter en och en halv timme i vaket tillstånd så börjar dvalan lägga sig.
Kreativiteten kan flöda, känner att lite låtskrivning eller gitarrspel vore vettigt.
Istället så blir det alternativ 2 och 3.
Ta en promenad i mörkret, sedan sätta sig ner i ljuset och plugga samhälls.

Började fundera på vart jag hittade dragkraften med Drapes.
Insåg att det skulle vara nice att starta upp det igen. Synd att man lever med en brist på villiga musiker i sin bekantskapskrets.

Tänkte föreslå att det nog vore bra om du testade dig efter vårat umgänge. Men vettet tog över och jag lät dig gå iväg och styrde själv stegen mot konsum för att styra upp vätskekonsumtionen.
Såg sedan humorn i det hela när vi diskuterade på vilken skala jag ligger på i vissas ögon.

Insåg också att du inte längre ligger så högt på min skala.
Du är helt enkelt inte med på den vanliga drömskalan längre.
Martin vet sin plats på skalan också, det är därför han inte sviker utan stannar kvar på stället där den snabba lyckan flödar.
En vis man.

Tror att jag inte har någon alls på kärleksskalan. Kanske är det en liten tomhet.
Men samtidigt så brukar saker lösa sig av sig själv.
Blev dessutom sugen på öl idag. Insåg att öl kanske inte är så dåligt ändå.
Monster och Vodka är väll dock receptet som aldrig svikit mig.
Borg svek inte Mr Levels i helgen. Levels svek inte honom.
Känner att jag borde tagit mig i kragen och också kört på den coola stilen.
Men men, man har väll alltid sina ups and downs. Så även när man lever i den lite snabbare världen.

Kan förresten berätta att bloggen toppade 10 unika besökare för 2 dagar sedan.
Det är stort. Lite svårt att ta till sig.
Idag har den dalat ner till 6 besökare, igår 9.
Världen blev omvänd med andra ord.

Funderar på att leva lite svart på vitt ett tag. Men sanningen är den att jag faktiskt inte kommer på så mycket mer vettigt man skulle kunna göra i helgen förrutom att festa.
Därför hoppas jag att pingis och film bevisar sig vettigt, för det verkar vara planen.

Sen att den där 21 dagars träningsperioden är över.
Jag mådde rätt bra av att träna konstant.
Paulina var förvånad av att jag inte hade någon träningsväska idag när vi gick in till stan, jag blev förvånad över känslorna som följde. Ingenting. Tomt.
Kanske lika bra ändå.

Känner en skräck inför att ha förlovat mig i dessa unga år.
En flickvän är ju bara en trevlig grej.
Men en ring på ett finger just nu känns lite som motsatt effekt.

Kanske är det bara jag som är paranoid. Lyssnar för mycket på Oasis, men dom är ju bra så något smart har dom nog att säga ändå.

Kanske vill jag inte veta hur det går för dig till exempel.
Speciellt inte om vi kunde leva för evigt.

Godkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0