Jag kanske stannar här ikväll

Vilket mysterium tiden kan bli ibland.
Jag känner mig kluven mellan 2 olika livsstilar.

Den ena livsstilen är väll aningen mer destruktiv, och den andra är väll raka motsatsen.
Den ena består av att festa varje helg, eller varanan helg ungefär, träna lite grand då och då på vardagarna men oftast vara bakfull och inte ha någon matlust. Känna inspirationen flöda.

Den andra består av att vara nykter, träna varje dag. Dricka kaffe i mängder.
Vara glad i mat som bara den, käka fika och baka varje kväll. Och inte ha någon aning om vart tiden tagit vägen efter en månad.

Kanske behöver det inte riktigt vara så här svart på vitt. Kanske så är det så.
Vi är alla olika.

Jag behöver mitt morgonkaffe för att fungera.
När jag tänker tillbaka på den här tiden förra året så bestod den tiden mest av rep.
Då och då så tränade jag här hemma vill jag minnas. Och då var jag totalt död efter 20 minuter på Crosstrainern.
Idag är facit ett annat.
Jag har väll utvidgat mina gränser en del.

Detsamma kan man väll på något sätt säga om alkoholen också.

Jag ville dock egentligen inte måla in mig i ett hörn som någon slags alkoholist.
Just nu så lever jag ju träningsdrömmen för alla som undrar.

Men att spela i ett band hade varit den verkliga drömmen. Det känns som att musiker kan vara rätt bra på att dricka också. En del är även bra på att träna. Många är bra på musik, och det är ju det som är huvudsaken.

Fest/Musik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0