Måndagskaffet

Virvlade runt i snön imorse.
Drömde en del konstiga drömmar som hann raderas innan jag ens hade hunnit hälla kaffe i bistron.
Nu har ju dock ett antal timmar passerat och jag kan återvända som människa på andra sidan av måndagen.
Minns inte sist när jag var en hel måndag i skolan, eftersom det blir en del kompromisser när man är trött på mornarna.

Kanske tog jag mig iväg idag eftersom att jag haft en nykter helg och inte var bakis, eller så grundar det sig i att jag inte heller har spenderat 11 timmar på en buss, eller 18 timmar utan mat.
Det är och förblir en gåta.

Hade vett nog att klä mig bra idag, så trots minus 25 så var jag inte alltför frusen när jag vandrade hem från bussen idag, härligt.
Nästan så att man skulle kunna trotsa kylan för en promenad. Nästan.

Hade tankar på att ringa Borg när jag stod och väntade på bussen, ville ha en träningskompis.
Fast sedan så började jag tänka att han nog är och tränar med Mört eller Benny. Ironiskt att jag sedan kom hem och läste på hans blogg att han skulle och träna själv.
Ser framemot när vi ska spela upp Robynlåtarna vi lirar nu, tror att det kommer bli fett med 2 trummisar.
Sen att mitt bidragande på gitarren är ganska subtilt, och kanske inte specielt utvecklande är någonting jag kan ta.
Hade ju dock gärna sett att jag hade fått ha ett helt bort med effektpedaler och äran att lägga det syntharna egentligen tar hand om.
Fast det är lätt att drömma. Sitter och skjuter in pepsi max i systemet nu, så jag överlever nog.

Såg att jag hade fått 2 rekord idag.
3 kommentarer på ett inlägg, tror att jag har haft typ 6 kommentarer en gång för typ 3 år sedan.
Blev alldeles till mig. Visserligen var en kommentar bara en rättstavning.
Sedan så fick jag en del frågor.

Frågestund kanske var en ironisk grej av mig från början. Ungefär som jag tänkte att Magnus la upp det hela.
Men eftersom att jag är kaffefull och det var en del frågor så ska jag ta och besvara dem ikväll.
Hade förväntat mig typ en fråga.
Tror förresten att det måste vara första gången jag förväntar mig lite, brukar oftast bygga upp superhöga förhoppningar om allting.
Sen slås dom sönder, eller så blir jag full och allting överträffas när jag och Borg får visa vägen i dimman.
Dags att avrunda ett lite väl långt inlägg.
Känner dock att inspirationen flödar, det är dags att skriva klart någon av dom där låtarna nu tror jag.
Godkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0