Söndag

Har blivit slapp med bloggandet, det kan jag erkänna.
Vill starta om dagen och inta morgonkaffet med feber i ögonen.
Var och åkte längdskidor imorse, och nu har jag varit på middag hos farmor och farfar.
Söndag somsagt.
Söndagar är alltid söndagar. Önskar att jag i framtiden skippar söndagslivet.
Ser framemot kvällen, då är det dags att ta sig in i scrubs fantasin och så ska jag spela kort med min kusin som är hemma från london.
Kylan som har återkommit igen är dock en jävla käftsmäll. Förevigt.
Lars Winnerbäck är rätt bra igen.
Känns bara som att det inte händer så mycket när man låter en nykter helg passera.
Man sitter hemma en dag, ser en film på kvällen, åker hem igen.
Kan ju dock vara bra det med.
Inspirationen finns väll med hela tiden, det gäller bara att hitta den.
Den är ju dock lättare att hitta i andra sammanhang.
Har läst väldigt mycket på senaste tiden.
Mycket biografier. Nu senast Ronnie, helt okej bok.
Gillar den bättre än den som handlar om Rolling Stones vid sticky fingers turnen.
Men sen har jag ju inte läst Keiths biografi ännu, den kanske har ännu mer knarkgodis att bjuda på.
Jag skulle gissa på det. Eller det är snarare ett faktum.
Fast egentligen är dom rätt lika alla biografier om musikpersonligheter. Barndom, droger, rehab, droger, spelningar, skivsläpp, comebacks. Ja. Men ändå så är det jävligt fascinerande.
Kanske för att dom får leva musikerdrömmen, det jag själv så gärna skulle vilja göra.
Härnäst har jag dock redan 2 böcker som väntar, dock ej relaterat till musik.
Dom handlar om romarriket.
Blir säkert bra. Jag gillar sådana böcker på något sätt ändå.
Finns en del bra skönlitteratur där ute, dock är det tråkigt när man trampar i hålen.
Som när jag läste någon bok här innan jul om en kille som var en gammal grunge gitarrist i seattle som sadlat om och blivit advokat, men hade svårt att släppa gamla rutiner.
Den kändes så klyschig och överdriven.
Overklig.
Har svårt för sådana böcker.
Det kanske är därför jag gillar biografier, för att dom har en grund i sanningen, även om historier säkert kan omskrivas och göras mer intresante efter vägen.
Dags att ta sig ett dopp i havet. Vakna upp. Trycka ner huvudet i en istunna. Hälla i sig ett antal koppar kaffe.
Skjuta in onico+ i systemet. Vet fan inte vad.
Man gör inte mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0