Svar

Dags att vara ärlig och ge svar på några frågor då.
Läs och njut.
Från Anonym:

Inom vilken genre vill du helst skapa musik?
Inom pop och rock genren, fast jag har ibland svårt att säga en direkt genre.
Jag skulle vilja skapa storslagen musik på svenska, som kan beröra i nuet.

Vad anser du om kommunism?
Jag tycker att det är en bra idee i teorin som tyvärr kommer fungera dåligt i praktiken eftersom att människor är monster, eller blir monster, om ingen säger till.
Tyvärr.
favoritsångare?
Jag har ingen direkt favoritsångare just på grund av deras röst bara utan jag gillar att lyssna på sångare, eller musiker, som skriver texten själv, och kan relatera till den och därför kan förmedla en känsla till mig som lyssnar.

Från Hej:
Vilken musik ser du helt spelas på fest?
Hej, jag gillar att lyssna på popmusik från göteborg och luleå, framförallt hästpojken, bad cash, håkan hellström och Magnus och Stålet tycker jag gör sig väldigt bra på fester. Sen är det såklart underbart om någon som kan några ackord själv tar ton på en fest, det kan bli en stämmningshöjjare. Fast det finns ju såklart dom som tycker att det blir störigt när folk börjar spela gitarr och sjunga och så vidare.
När jag tänker efter så är det oftast jag och Borg som väljer musik på dom förfesterna jag brukar vara på, och det brukar nästan bara vara vi som gillar det. Men så är det.
Jag gillar pop helt enkelt. Rock kan definitivt också gå hem.

Har du några fördommar?
Jag vill väll hoppas att jag har ett öppet sinne och inte dömmer någon innan jag känner dom eller innan jag provat någonting, men tyvärr så kan jag nog ha fördommar ibland i vissa situationer, men jag strävar efter att inte ha det.

Har du någon speciell egenskap som inte så många vet om?
Inget speciellt direkt, jag kan spela cello, det vet inte så många om. Sedan så är jag rätt bra på att bygga lego sedan barndomsåren.
Om du fick chansen att leva i en anna tidsepok vilken skulle det vara då och varför?
Det skulle nog vara slutet av 80 talet och början av 90, det kanske är ett tråkigt svar, men det hade varit kul att kunna hänga med min storebror när han var jämngammal, och så är jag övertygad om att jag hade kunnat starta ett band då i svallvågorna av Oasis. Det hade varit härligt.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Har väll inga direkta krav, det viktigaste är väll att det är en glad människa som gillar att göra saker.
Jag blir rastlös ganska lätt, sen så vet jag inte, svår fråga helt enkelt.

Ska du på nån festival i sommar?
Ja, helst hade jag velat åka på alla festivaler i Sverige i alla fall, men i nuläget är väll den enda helt säkra trästocksfestivalen, men det är ju ett tag kvar somsagt, så jag hoppas att det fylls på.
Hur raggar man på en kille som dig?
Man behöver nog inte göra så mycket, men prata med mig är ju bra, föreslå att man ska ta en milkshake eller 4 koppar kaffe eller så.
Ser att du även håller på med musik.
Hur länge har du hållit på med musik? och finns det någan chans att få höra något smakprov här på bloggen ? :)
Jag köpte min första gitarr när jag gick i 9an för att alla killar i klassen fick för sig att börja spela gitarr, sedan samlade den damm tills jag hittade några kompisar att starta band med hösten 2009, så då började jag spela och sjunga. Nu är den gitarren trasig och hänger på min vägg och samlar damm igen, fast då har jag ju visserligen några andra lite finare gitarrer att spela på.
Smakprov finns såklart, jag har hybris och tycker att min egen musik är grym.
Fast du måste klicka dig från bloggen till min, eller Sunny Drapes myspace.

Förvänta dig inga mästerverk.

http://www.myspace.com/mremilnilsson
http://www.myspace.com/sunnydrapes
Godkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0