Ett krig

Öppnade kylen efter mina 5 timmars sömn och hittade en box med vin.
Tydligen hade den gjort mig sällskap på min cykeltur hem från stan.
Tur att jag hade vett nog att tänka på att fylla på vätskedepåerna.

Blodsockret har väl legat lite upp och ner idag, vet liksom inte varför man känner ett sug efter allting onyttigt dagen efter en fylla.
Alkohol i sig är ju dock en hyffsat hälsosam dryck.

Magisk som Borg hade kallat den.
Pepsi max är också det en helt briljant dryck. Som vatten fast mycket godare.

Min nylonsträngade gitarr har börjat ta en rätt stor plats av mitt liv nu för tiden.
Kanske fick jag mersmak på nylonsträngat efter studenten men jag har inte rört den stålsträngade alls den här veckan.

Måste också erkänna att det ska bli skönt att känna sig pigg imorgon, ta en löptur eller något liknade.
Måndagen däremot då vettefan hur jag vill känna mig.
Tröttheten är ett faktum, i övrigt så kan man inte direkt ställa några krav.

Träffade Magnus igår.
Dock inte slusk magnus som Paulina skulle beskrivit det.
Annars så knöts det väl inte direkt några band.
Fick höra på en jobbig röst. 
Men hade ett intressant samtal med en annan människa.
Plus minus noll.

Jag tror att många artonåringar som dricker ofta börjar berätta någon slags livshistoria till folk dom inte känner när dom blir hyffsat fulla.
Jag känner själv igen det från mig själv.
När man är mitt uppe i det så känner man sig ganska trevlig.
Sedan så inser man nu 2 år senare att folk vill bara ha roligt när dom festar.
Så varför berätta om problem man haft i sina yngre år.

En fyra dagars arbetsvecka väntar nu framför mig.
Helt okej ändå.
Sedan väntar kanske inte fyra men i alla fall ett glas.
4 träningspass ska jag dock försöka klämma in till veckan.

Får se vad kroppen säger om den saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0