Regn

Varför låtar vi en måndag regna bort?
Egentligen hade denna måndag kunnat etsa sig fast i minnet.
Nu har den dock passerat utan några större intryck.
Jobb, ett träningspass, lite godis och kvällen är över.

Jag har börjat drömma mer och mer om havet. Vill bege mig ut till stugan och dricka Aquavit.
Tror att det är precis vad man behöver göra för att ett minne ska etsa sig fast.
Söka efter den där känslan som man upplevde 2008.

Mindes ett sommarlovsprogram som jag såg 1996 när jag var liten. Kloak hette det.
Jag sökte upp ett program på youtube och insåg att det inte alls var vad jag minns.
Tyvärr aningen sämre.
Men det kanske är så med minnen. 

Det har egentligen ingen större betydelse, jag var 5 år och hade en oformad själ. Visste inte riktigt vad man skulle tycka och tänka.

Just nu är jag mest sugen på sommarlov och det hinner man kanske ha efter den 12 augusti.
Om sommaren hänger kvar. Vi får hoppas på det.
Sedan ska jag njuta av att se alla gymnasieelever åka iväg till skolan.
Trötta själar som har 1, 2 eller 3 år kvar där.

En skön tanke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0