Champagne Supernova

Läste för ett tag sedan en artikel om hur mycket mer effektivare promenader var jämfört med löpturer om man vill gå ner i vikt. Artikeln berättade att man efter en timmes gång brände calorier men inte upplevde en lika stor hungerkänsla som man gör efter ett löppass. Efter ett löppass var därför risken att man åt mer än vad man förbrännt.

Måste säga att jag tycker att det låter rätt meningslöst. En löptur vinner över en promenad i alla lägen skulle jag säga. Om man nu inte kan springa på grund av att man är skadad vill säga.
Började nog fundera över detta för att jag nyss var ute på en promenad. 

I övrigt så plockade jag fram min nylonsträngade gitarr idag. Spelade igenom lite gamla låtar.
Känns kanske konstigt att kalla låtar som man skrev för ett år sedan gamla.
Men med tanke på världen vi lever i så låter det förnuftigt.

Imorgon ska jag nog skippa kaffet. Jag ska däremot inte skippa alkoholen.
Missar ju trots allt håkan i Umeå. Det är i sånna här lägen som det gäller att komma ihåg att parkbänken aldrig är långt borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0