Du kan vara spegel och jag kan vara fin

Styrde upp livet idag. Sköt i mig pastasallad med tonfisk och ordnade sedan en examenskostym.
Svart och vitt. En bra kombo, behöver inte krångla till det med andra färger.

Fortfarande kaffefri, men jag ordnade sedan en ben&jerrys som utlovat. Och en flaska cola light.
Kanske inte den bästa vägen att vandra, men jag blev mätt.
Sedan kom verkligheten ikapp mig och jag blev ganska matt. Landade i sängen och låg kvar ett tag.
Har insett att även om man har feber så kan man orka göra saker ett tag, genom att skjuta in några panodil, sedan fylla på med glass och Cola light.

Men nu har allting återställts.
Känner mig ändå bättre än igår, har spelat lite gitarr nu på kvällen. Sedan så tog energin slut och det kändes som ett bra läge att sätta sig ner och blogga några rader.

Läste en rolig artikel idag om hur man maxar sin förbränning.
Det var 4 tips.
1. Styrketräna
2. Konditionsträna
3. Ät frukost
4. Rör på dig

Inga nya fakta för mig. Dessutom kändes del 4 som en upprepning på del 1 och 2.
Trodde att det rörde sig om någon slags ny mirakelmetod, men det är som vanligt. Inget nytt under broarna.
Jag vet att den bästa metoden för att gå ner i vikt är att festa några helger i rad. Det funkade ju för mig under hösten.
Att gå upp i vikt då rekommenderar jag den dieten jag kör nu.
Glass, läsk, tonfiskmackor och liknande.
Passar även på att testa ballerinas nya kladdkaka vaniljsmak. Ingen revolution, tyvärr.
Tror att jag borde skriva en egen artikel, den borde handla om hur man egentligen ska äta när man är sjuk.
Man borde egentligen äta mindra än när man är frisk och tränar tror jag.
Kanske ska praktisera det imorgon, vore ju som kul om kostymen passar på examensdagen.
En chansning att köpa den redan nu då jag har 3 möjliga utgångar inför examen.
1. Våren fylls av fester och härligheter och kroppsvikten ligger på några kilo minus från nu.
2. Våren fylls av träning och axelbredden ökar med några centimeter(Inte så troligt trots hård träning).
3. Våren fylls av fester och skräpmat och träning och midjemåttet ökar antalet centimeter.

Tror att jag satsar mest på alternativ 2 hursomhelst.
Får hoppas att inte huvudet växer heller, eftersom att jag redan har studentmössa också. Fast där känner jag mig tryggare.
Skorna ska väll införskaffas så småningom, känner ingen större extas över att köpa ett par finskor. Skulle hellre slänga iväg pengar på ett par converse eller ett par rejäla kängor i brunt skin. Det är det nya svarta.
Det sköna är väll att fötterna inte lär svälla upp så mycket i alla fall. Får för säkerhetsskull dra ner på fotträningen på gymmet.

Imorgon hoppas jag på tillfrisknad, så att man kan återvända till vardagslivet. Skola, ett träningspass, laga sig en normal middag.


Har lite svårt att välja mellan den nylonsträngade och den stålsträngade ibland, dock så känns den nylonsträngade mer rättvis på något sätt. Den står bakom en hel del låtar som jag skrivit, ett bra samarbete.
Den stålsträngade står också bakom en del vacker musik.
Bland annat No One. Hur kan jag bortse från detta faktum.

Limbo står nog den nylonsträngade för. 
Men man vinner inget på att bli nostalgisk. 
Corten har det inte skrivits så mycket på. Men we can still try kom faktiskt till liv på den.

Ska jag summera ihop alla låtar som har skrivits, vilket är över 100, så står nog den nylonsträngade för 50 %, corten för 10 % och den stålsträngade för 30 %. 10 % har bara kommit rakt ut i luften. Akapella.
Ganska coolt när man ser det från den sidan, men min röst är ju ett instrument. Om så ett väldigt otränat sådant.
Kanske borde man lägga krutet på att öva sång.

Får börja duscha några timmar per dag helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0