Spontant/Rutiner

Kaffe är en ganska stabil grund att starta dagen med.
Oavsett om man är utvilad eller inte.
Har insett att sedan finns det bara 2 vägar som är det rätta, den ena är att träna och dricka light läsk.
Det alternativa är att träna och sedan blanda alkohol och monster.
Idag avnjöt jag en löptur utomhus, sedan så infann sig bristen av pepsi max.
En ganska konstig saknad efter cirka 20 dagars konstant intagande av detta lätta gift.

Skulle behöva vakna upp på riktigt, istället så har jag tuggat mig igenom 4 semlor, eftersom att det är fettisdag.
Skönt koncept för en tisdag, men jag sörjer fortfarande bristen av läsk.
Imorgon ska jag fånga dagen på ett helt annat sätt tror jag. Funderar på att slänga in en vilodag från träningen.
Dricka pepsi max och sedan le mot kameran liksom.
Testade lite olika kaffesorter idag.
Svart kaffe x 5.
Irish coffe x 1.
Mint Chocolate Coffe x 2.
Svart kaffe vann med 5 koppar.
Det vann också bästa smak av det hela, visserligen var en av dom kopparna inte svart, den hade en skvätt mjölk i sig för att inte vara så varm. Men det klådde ändå övriga deltagare med hästlängder.
Svart kaffe i bistro kan nog vara kaffe när det är som bäst.
I alla fall för mina smaklökar.
Drack milkshake i söndags, det var omvälvande.
Har liksom legat på milkshake paus från i höstat nu under vintern, bortsett från en eller två som intogs i december. Fast då delade jag med Passe, så det räknas inte riktigt heller.
Slutsatsen är att det är mycket choklad i lyxshaken på max numera.
I övrigt ska jag slå hål på rutinerna, fast ändå rutindricka kaffe varje dag.
Kan bli en spännande kombination.
För alla er som sett dagens videoblogg så klipper jag mig på torsdag, för det verkar alla undra nuförtiden.
När jag ska klippa mig.
Visst är det härligt att folk frågar när man ska klippa sig istället för att fråga hur man mår eller så.
Kanske är det nya svart.
Har aldrig riktigt gillat sådana frågor om dom inte framförs av rätt person på rätt sätt.
"Ska du verkligen ha på dig det där?"
"Ska du inte klippa dig snart?"
"Ska du verkligen göra det där?"
Och när man gör någonting och någon annan står och ser på, och så går det dåligt med det man håller på med:
"Går det bra?"

Jävligt motsägelsefullt.
För att berätta om en bra vän.
En bra vän hjälper till om den ser att det går dåligt.
En dålig vän frågar: "Går det bra?".
Nu har jag rett ut den saken och kan återgå till att läsa, vilket är vad jag har gjort största delen av dagen, och gårdagskvällen, och natten, och morgonen idag.
Förhoppningsvis så lyckas jag slänga iväg boken lite tidigare ikväll.
Jag minns när jag brukade somna medans jag lyssnade på musik, och sedan brukade jag börja helgmornarna med att vakna utvilad kring 9 men ligga kvar i sängen en timme eller två och höra några låtar till.
En svunnen tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0