Springa fortare

Skrattade så att dubbelhakorna hade dallrat om jag hade några, när jag just såg Magnus senaste videoblogg.
Shit vad den kändes planerad.
Jag har missuppfattat det där med videoblogg tror jag, vem vill egentligen se på när man sitter framför en skärm och bara pratar, nej manus och förplanerade händelser, det är det nya svarta.

Frågan är vad som ska bli det nya svarta vad gäller kaffe.
Var ute på en kvällspromenad nyss, på en fredagskväll och jo jag vet att det låter lite tragiskt, men jag hade liksom inget annat för mig ändå så.
I alla fall så funderade jag över min träning, eller jag funderade över en hel del under dom där 2 vandrande timmarna, men bland annat min träning. Tänkte att det nog har gjort mig gott att inte dricka alkohol på länge, känns som att träningen nu tar sig någon vart. Framåt, jag blir starkare, snabbare. Varför man tränar liksom. Börjar tänka på reklamen för gymgrosisten. Så man kanske borde skippa alkohol ännu ett tag framöver.

I alla fall så kom jag hem och hade fått en inbjudan till party imorgon, den första tanken var yes party. Sedan insåg jag att jag redan hade planer för morgondagen, nämligen minus 30.
Men jag gillar hur mitt tankesätt vände efter att ha läst några meningar.
Alkohol kände som en rätt bra idee, träningen för imorgon hade kunnat skjutas upp och så vidare.

Nu blir det ju faktiskt inte någon fest för min del, istället så får jag njuta av Säkert och Håkan. Så jag klagar inte.
Men jag tror att någonstans i bakhuvudet så ligger den där partybristen.
Skulle jag gå till doktorn skulle han nog inte bara konstatera monsterbrist, jag skulle garanterat ha vodkabrist också.

I alla fall så var det ju en 2 timmar lång promenad, och min ipod dog ungefär halvvägs in, batteriet alltså.
Brukar vara rätt dålig på att ladda den, men den brukar leverera ändå, är väll ett år sedan jag sist hade slut batteri i den.
Tankarna gick till min egen musik i alla fall.

Insåg att jag skulle behöva ett skivkontrakt, haha.
Tror jag skulle göra mig bra som musiker, hybrisen flödar för tillfället.
Måste bara hitta lite fräna kläder, spela in lite fler låtar. Skicka ut någon frän demo till ett skivbolag.
Känns som att jag har rätt säkra planer på vad jag vill göra nästa höst.
Spela in ett debutalbum.
Stora planer.

Klart att man inte kan vara riktigt ärlig angående dessa planer i alla lägen.
För många skulle det nog inte vara planer, "Drömmar" är nog mer ordet dom flesta skulle använda.
Men jag är färdig med drömstadiet. Att drömma om drömmen.
Dags att börja leva drömmen.


Godkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0