Take me out tonight

Vaknade idag 09.39.
Dörrklockan ringde och jag sprang till dörren för att öppna. Kollade ut genom titthålet och såg att det var någon jag inte kände. Tillbaka till sängen för att leta reda på lite kläder att skyla kroppen med. Hittade inget, gick tillbaka till dörren och då hade det slutat ringa. Öppnade och kollade ut. Där stod en blomsterbukett adresserad till mig.

Min kvartersvärd kaj hade tydligen skickat den. Tack och hej. jag har ju bara bott här sen november förra året. Tack för att det uppmärksammats så tydligt.

Var i alla fall väldigt utvilad när jag vaknade.
Hade egentligen tänkt städa igår men istället hälsade jag på farmor och farfar och åt jättesmå semlor.
Sedan när jag återvände hem så ville jag slå på en film till sällskap. Sagt och gjort så började jag se en spännande film som hette tree of life. Efter tjugo minuter så sov jag djupt och jag vill minnas att filmen mest hade massor utav miljöbilder på typ vattenfall och stränder. Skulle tydligen vara ett drama så jag kan minnas fel. 
Den är säkert sevärd.

Sen så kämpade jag mig upp för att borsta tänderna och när jag väl la mig i sängen igen så insåg jag hur jävla tomt det känns att sova utan Sara så jag låg och snurrade i vad som kändes som en evighet. Kanske var det bara en kvart. Sen tog drömmarna fart. Och oj vilka drömmar.
Men dom ska vi inte gå in på. 

Jag började fundera på en sak imorse.
Tänk om man var en sådan där superbloggare med minst ett inlägg per dag och en massa bilder och liknande. Det hade varit häftigt!
Nu är det inte så just nu i alla fall.
Jag borde städa men just nu ska jag i alla fall bara dricka kaffe. Sen funderar jag på att gå in till stan och shoppa upp lönen på kläder. 
Skulle vilja ha nya skor också.

Har blivit väldigt dålig på att gå ut också.
Jag tror att det hänger ihop med att bakfyllorna blir mer påtagliga ju mer sällan man festar.
I somras kunde jag och Borg sänka en halvliter sprit var, dansa hela natten och sedan dagen efter cykla från kallax till storheden till stan och hem igen utan problem.
Har ungdomen redan försvunnit?
Nej så är det inte. Den kommer med våren.

Ni ska få lite bilder framöver har jag bestämt. Nu ska jag dricka mina 4-6 koppar kaffe som kaffekokaren har fixat. Eller två har jag redan använt för att få blogginspiration.
Goddag.

Som utlovat en bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0