Här kommer solen

Det här med att skapa saker.
Längtan efter att band.

Hösten 2009 såg vi Magnus ekelund och stålet live för första gången.
På kafelino, deras första livespelning någonsin.
Jag var 18 år och det gjorde ett stort intryck på mig.
Jag visste det jag hade anat ett tag. Det jag fortfarande vet.
Jag ville själv ha ett band.

Några veckor senare föll allting på plats för ett tag.
Vi startade Sunny Drapes.
Hittade gitarrist, bassist och trummis i samma svep som vi hittade replokal.
En succé som tog slut lika snabbt som det började.
Men någonstans så fick man ändå mersmak.

Härligt att någonting kan inspirera så mycket.
Nu finns ju inte Magnus Ekelund och Stålet sedan en tid tillbaka.
Kanske är det därför ännu viktigare att försöka samla människor till ett band.
Kanske är det också viktigt att i denna period skriva blogg.
Det är trots allt en del av skapandet.

Skapa mer helt enkelt.
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0